Iedereen is inmiddels wel bekend met het bellen via het internet. Steeds minder mensen maken gebruik van een vaste telefoonlijn en bellen via het internet. Ook op zakelijk gebied is VoIP een steeds vaker gemaakte keuze. VoIP betekent letterlijk Voice over IP en is de Engelse term voor bellen via het internet. Er zijn verschillende providers die het mogelijk maken om gebruik te maken van een VoIP constructie. In veel gevallen levert dit diverse voordelen op die zowel betrekking hebben op de klant, als op de service en de gemaakte kosten door het bedrijf.
Tip: VOIP diensten bij Belfabriek
Bespaar in de kosten en geniet van topkwaliteit in geluid
De kosten zoveel mogelijk drukken is zeer belangrijk voor elke onderneming. Een switch van een vaste telefoonlijn naar een VoIP telefooncentrale levert voor bedrijven vaak een significante kostenbesparing op. Het prettige aan deze verandering, is dat je dit kan omzetten zonder concessies te hoeven doen op de kwaliteit van het geluid. Een aantal jaren geleden waren er nog weleens problemen met het geluid, maar tegenwoordig is VoIP minstens zo goed en soms zelfs beter qua geluidskwaliteit dan een via een vaste lijn. Het enige bepalende onderdeel is een functionerende internetverbinding. Een nadeel aan vaste telefonie, is alle bekabeling en het feit dat er een fysieke telefooncentrale op locatie in het kantoor aanwezig moet zijn en aangelegd dient te worden. Bij een VoIP set up is dit niet nodig en werkt alles online via de cloud.
Uitgelicht: Hosted VOIP zakelijk
Verbeter de bereikbaarheid en dienstverlening voor klanten
In een tijd waarin we steeds meer in een 24-uurseconomie leven, speelt de bereikbaarheid een grote rol. Je wil natuurlijk geen klanten mislopen omdat je niet bereikbaar bent. Door zakelijke telefonie via VoIP te gebruiken, geniet je van diverse extra mogelijkheden. Het doorschakelen naar mobiele telefonie is een veel gebruikte optie, die het mogelijk maakt voor werknemers om ook vanuit huis te kunnen werken en buiten kantooruren klanten van dienst te kunnen zijn. Naast de doorschakelopties zijn er met VoIP ook diverse mogelijkheden omtrent keuzemenu’s en automatische antwoordapparaten, zodat je specifieke makkelijke vragen door een voice recording kan laten beantwoorden en je middels een keuze menu de wachttijden voor klanten kan verkorten en ervoor kan zorgen dat ze direct bij de juiste afdeling terecht komen.
Laat een reactie achter